O Algomine i inteligentnych algorytmach – czytaj w majowym numerze Forbes

Start / Aktualnosci / O Algomine i inteligentnych algorytmach – czytaj w majowym numerze Forbes

Algomine Forbes Polska May 2020

W majowym numerze Forbes założyciele Algomine – Marcin Górzyński i Jędrzej Traczykowski – opowiadają o powstaniu Algomine, idei Data Science House oraz wadze AI w dobie kryzysu.

Czytaj treść artykułu:

Poznali się w IBM. Dziś, pod szyldem Algomine wdrażają pionierskie technologie oparte o sztuczną inteligencję.

Jak zaczęła się Wasza współpraca?

Marcin Górzyński: Doświadczenie zdobywaliśmy w IBM, mając dostęp do najlepszych technologii, wprost z Doliny Krzemowej. Tam trafiłem na Jędrzeja. Szybko się dogadaliśmy.

Jędrzej Traczykowski: A teraz, po prawie 5-u latach działania, mamy pokaźne grono zadowolonych Klientów m. in. z ubezpieczeń, bankowości, retail, energetyki czy mediów, a do tego zbudowaliśmy świetne zespoły zaufanych inżynierów ds. danych, ekspertów data science i programistów.

Skąd pomysł na Algomine?

MG: Świat przechodzi do online, firmy gromadzą mnóstwo danych, płacą za ich składowanie, wiedzą, że gdzieś tu tkwi potencjał, ale nie potrafią z niego skorzystać. Tu wkraczamy my: jako Data Science House wykorzystujemy Big Data, uczenie maszynowe, deep learning i sztuczną
inteligencję do realizacji szytych na miarę rozwiązań, które są w stanie przynieść ogromne oszczędności.

Możecie podać konkretny przykład?

JT: Stosując algorytmy uczenia maszynowego, na podstawie danych historycznych jesteśmy w stanie określić przykładowo nie tylko to, czy dany klient spłaci swój dług, ale także w jaki sposób prowadzić z nim dialog, co jest dla niego ważne, co może go przekonać do transakcji. W ten sam sposób automatyzujemy procesy sprzedażowe, wykrywamy nadużycia czy prognozujemy popyt i zatowarowanie. Wkrótce to głownie algorytmy będą dostarczać decyzje wpływające na bieżącą działalność przedsiębiorstwa i jego ofertę.

Czyli nie ma ucieczki przed AI?

MG: Ostatnie tygodnie bezpardonowo przeniosły biznes do świata online, gdzie konkurencja nie jest już ograniczona fizycznym dostępem do klienta. Tu aż się prosi o wdrożenie procesów AI i ML.

Nie każda firma ma specjalistów ds. danych

JT: Proponujemy wtedy wsparcie naszych inżynierów i naukowców AI. Organizacja może z dnia na dzień wejść w posiadanie know-how, a w międzyczasie budować swój własny zespół, ucząc się od nas i uzyskując stopniową samodzielność.